fredag, maj 28, 2010

Värsta nattningen?

Aston och Fredrik har åkt till landet idag, och jag fick precis ett sms att Fredrik haft värsta nattningen i mannaminne ikväll. Kl 23,30 vek han ner sig och somnade, lilla Aston. Troligen har de försökt sen 21-tiden ungefär.

Han är alldeles för van att jag nattar honom, han äter sin välling bredvid mig, att vi sen myser och småpratar innan han visar att han vill till sin säng där han somnar... Han är inte alltid helt lätt att natta, ibland tar det uppemot en timme - men oftast bara runt 10-15 min.

Sen tillkommer att han bara sov 40 min på dagen, han vaknade alldeles för tidigt - vilket gör att han är helt ur spår den nattningen, det bara vet man.

Nä, det är faktiskt synd om Fredrik som fick ta den nattningen. Vet inte varför jag nattar honom nästan varje kväll, varför det blivit så. Kanske för att Aston somnar enklast då, sover bäst på natten och inte vaknar så himla många ggr... Kanske för att jag tycker det är mysigt att ligga bredvid honom och njuta... För att Fredrik kan fixa sånt som behöver fixas medan Aston ska nattas.

Hoppas Aston sover hyfsat inatt iaf!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Usch...Stackars stackars Fredrik.

Cassandra sa...

Cajsa är aldrig några problem att natta hemma, pussa godnatt ge flaskan och lägga sig i sin säng, sen kan hon ligga där inne o småprata lite innan hon knoppar in MEN borta då är de jobbigare! Oftast tar de upp till en timme, oftast har vi ingen resesäng med och då är de ännu värre för då måste vi ju ligga inne hos henne o de är hon ju inte van vid vilket gör att hon vill leka o prata istället för att sova :)