fredag, december 23, 2011

Dagens foto - 111223 - julgodis och annat smarr....

Min vana trogen på da'n före doppareda'n har jag (och ja, det är jag som planerar, förbereder och lagar julmat mm i vår familj - och beroende på vad jag orkar och hinner så varierar utbudet ibland. Och jag älskar att fixa och trixa så, så får det vara!) ugnsbakat och sen griljerat skinkan, gjort Mors Jansson samt kokat risgrynsgröt och av endel gjort Ris a la Malta....

Eftersom jag var klar redan vid 16-tiden så köpte Fredrik hem lite smarriga saker så jag kunde göra Rocky Road och Mozartkulor. Ska säga att de där Mozartkulorna är mina favoriter! De kommer jag garanterat göra fler gånger!

2 kommentarer:

Hanna-Marie sa...

mozartkulorna kan jag föräta mig på!

Jozebelle sa...

Oj ja vår jul vart inte som jag tänkte men ändå...det vart jul i alla fall. Ni verkar ju ha haft en bra jul med mycket mys!

Ha det så gott!