tisdag, januari 15, 2013

LO: Min nya fina kamera

Årets första LO gjordes för Scrap-Perras distressvecka förra veckan!! Så läckert med en hel vecka av olika distressprodukter. Mitt uppdrag var att visa distress ink refiller, något man kan göra med dessa och jag funderade på att göra egen mist, måla med distresserna eller nåt annat. Valet blev "nåt annat" ;-) Jag älskar vattenfärger och valde att göra en bakgrund som blir sådär härligt flammig som vattenfärger blir ibland....

Jag började med att grunda med gesso, för att kunna tunna ut färgen och få den "flammig". I kanterna på min LO ser du att färgen är mer stark, det är där bakgrundspappret är obehandlat och därför har det sugit upp mer av färgen och blivit mer intensiv.

När gesson torkat målande jag över den med utspädd rosa refillfärg, torkade med embossingfön, stänkte ut lite svart ink och på med ett lager vit gesso genom en mask. Ut med lite söta dekorationer och så vips, en söt rolig tekniksida gjort!

Hoppas den inspirerar dig!
Kram!










1 kommentar:

Anna sa...

Jätteläcker bakgrund och jättesnygg layout!!

Vinterkramen Anna