tisdag, maj 05, 2015

Uppdateringar av bloggen och jag lever.....

Hej mina vänner!
Jag har varit dålig på att uppdatera min blogg, jag inser att det har gått TRE månader sedan sist. Livet har kommit emellan och för att varva ner har jag virkat mycket istället för att scrappa/pl:a. 

I höstas gick jag en hel del kurser för att bli hjärt-lungräddningsinstruktör och under våren har jag hållt flera kurser på jobbet för mina kollegor. Det har tagit på krafterna.... Förlossningsvården över huvudtaget är rätt påfrestande just nu, vi har ett MKT bra arbetslag men det är många som rör på sig/byter jobb och många som föder barn... 


Nåväl, eftersom bloggen är viktig för mig - både som minnesbank och ett ställe att få utlopp för lite tankar, så ska jag skaka liv i den igen. OCH jag kommer blogga bakåt i tiden, fram till den dagen för tre månader sen då jag inte hittade orken igen.

Varför göra så?! Jo, för att de här tre månaderna ÄR värda att dokumentera och att jag sparar på tankar och text för framtida bruk....

Ha det gott och stort tack till den tjej som skrev till mig på FB, orolig för mig.... Jag och min familj mår bra, det har bara varit mycket!

/Helene

2 kommentarer:

Eivor Larsson sa...

Underbart att höra att allt är bra! Har saknat dina inlägg, foton och dina ord. Du inspirerar mig på alla sätt!

Önskar dig fina dagar och man ska tillåta att livet kommer emellan.

Kram från mig,
Eivor/Ejja

www.eivor.blogg.se

Ann-Marie aka Jozebelle sa...

Ja du, det där livet det kommer emellan ibland och jag blir ju ändå glad trots att avsaknad av inlägg, att du väljer familjen och dej själv före bloggandet. Skönt att du mår bra. Jag använder ju min blogg på samma sätt och vissa saker är liksom för privat att skriva om och då får jag skriva i en bok om det istället om jag vill få ner det på papper eller på bloggen. Antar att du sitter i samma situation emellanåt. Iland så vill inte tjejerna att jag skriver om saker som hänt här hemma som rör dom och självklart så låter jag bli då.

Ha det bra och var rädd om dej, vi finns här när du har hälsan och tiden att skriva.