torsdag, november 17, 2005

Jag har varit på uuuuunderbar PP-kurs!!

Ja, än är inte min PP (alltså Paper Piecing) klar... Men jag var på Papprika ikväll och lärde mig att göra PP:s! Åsa är en underbar och fantastiskt inspirerande tjej! Man blir bara så glad och vill lära sig mer :) Även om jag inte är duktig på att teckna (mallen till denna söta ängel är ju Åsas teckning, jag har bara ritat håret helt totalt själv - wow! *s*), så får jag använda mig av min skuggteknik - för det kan jag iaf :)

PP innebär att man klipper ut små delar av papper och sammanfogar dessa till en bild, sen ritar man streck, skuggor och highlights för att forma sin figur. Som sagt, min bild är inte klar riktigt än, men du ser väl att det är JAG? ;-) Det är ett hjärta, 2 bitar med fingrar, ett ansikte, en vinge och 4 delar hår som är sammanfogade till ängeln. Bakom det hela har jag lagt 3 lager med papper, som ska rama in det hela... Jag är alltså inte klar än, det ska på lite mer dekorationer och annat, men var bara tvungen att visa :) För det är så kul :)

Nu är det dags för sängen!

6 kommentarer:

Anonym sa...

tack själv helene! du så rar...Å din ängel är DU!-jepp ja ser.. Ni var så duktiga, ja e rgymt imponerad av hela gruppen.:KRAM ha en bra dag hos doktorn -hoppas att de löser sig

fialoppan sa...

Å vad fin! Vilken najsig blogg!

Julia sa...

Självklart ser jag att det är du!! Det gjorde jag innan du skrev det ;)
//Julia

Mikaela sa...

Den är ju jättefin!

AnnaHanna sa...

Jättefint kort - absolut likt dig!
Skoj grejjer du gör jämt.
Kram //Anna

Anonym sa...

Å så fin Helene! Jag vill också gå kurs! :-(