lördag, december 23, 2006

Dan före dan före dan...

Jepp, snart är det jul :) Som vanligt har jag massor att göra, men jag tycker om julen och förberedelserna... Tyvärr så fick jag migrän på kvällen, nästan som alltid... Precis när man verkligen inte behöver det. Men har iaf hunnit baka pepparkakor, köpa gran och fixa presentpåsar :) Har även planerat lite layouter till tidningen, men migränen har hindrat mig från att skriva på en artikel *panik* Men det löser sig - som alltid!

Här är de goda pepparkakorna:


Såna här kort älskar jag att ta, härlig färg och mysigt motiv:


Presentpåsar:


Det är renpluttar, smarrigt te och smarriga klubbor :) Skoj att göra, kan bara rekommendera att göra såna påsar och ge bort i jul!!

Ha det gott, imorrn ska det bakas lussebullar, koka och griljera skinka, koka gröt, göra Ris a la Malta, städa och klä granen ;-) Som alltid fullt upp dagen före jul, men just den dagen är såååå mysig! När vi är klara med allt så tar vi och äter en skinkmacka och dricker en kopp te framför tv:n, tar en skål Ris a la Malta med saftsoppa och sen toppar vi kvällen med en glögg och pepparkaka innan vi stupar i säng :) Ser framemot det!!!

Natti, mina vänner! Glöm inte att dokumentera er dag imorrn!

12 kommentarer:

Anonym sa...

Renpluttar såg jag i Zarischkas blog så det måste jag ordna imorgon! Härliga julbilder!!! GOD JUL vännen och mys mycket nu! =)

Anonym sa...

JAg fick också migrän igår. Skulle kokat knäck, städat övervåningen och fixat en massa annat.
Sååå typiskt att få migrän då. Nu när jag fått förebyggande medicin som faktiskt FUNKAR mot huvudvärken så är det ju surt att det inte funkar just när man har saker. :)

Hoppas du slipper migrän idag och kan göra allt du tänkt göra.

Anonym sa...

Underbara presentpåsar!! Jag har också gjort några, det är ju så skoj!
God Jul!!!

Anonym sa...

Hi girly!
Thanks for stoppin by at my blog!
You are such a doll!
And I wish a really nice x-mas!
And a verry happy 2007 with more sucsses and full of inspirations!
Hugs
Lucy

Anonym sa...

Haha.. renpluttar! Helt klockrent =) Du är en riktigt bra fotograf.. blir så imponerad av alla fina bilder som du tar. Hade önskat att jag också kunde ta bra bilder... ska först spara ihop tillräckligt med pengar att jag kan köpa mig en digital systemkamera!

Önskar dig en riktigt GOD JUL!
Kram

Anonym sa...

Jätte gulliga godis påsar du har gjort!!!!
Jobbigt med migrän igen : (
Hoppas du mår bättre idag.

Jag ska ta mig i kragen och fortsätta städningen så att vi kan börja klä granen snart!

GOD JUL
kram från Sanna F

Anonym sa...

God jul vännen!

Anonym sa...

Vilka fina presentpåsar. God jul och hoppas att migränen drar sig tillbaka!

Anonym sa...

Vilka fina foton! Håller med om att påsarna är roliga att göra!

God Jul!

Anonym sa...

Hoppas att allt julstök löpt på som det ska och att migränen hållit sig borta.
Ha en härlig jul.
Kram

Anonym sa...

God jul på dig!

Anonym sa...

Glöm nu inte att ta det lugnt i jul vännen! Annars blir jag arg på dig!!!

Vill önska dig och din familj en riktigt lugn och skön jul!!

Julkramen Anna