tisdag, mars 10, 2009

Dokumentera mera!

Jag försöker ta tillvara på de små minnena genom att fotografera, är närvarande och nära Aston så mycket jag kan. Tiden går så fort och är så flyktig... Försöker att få med så mycket som möjligt på bild, sånt som jag saknar från Robins och Martins babyår.

Aston tycker mycket om böcker, både tygvarianter och pekböcker. Det tycker jag är bra, jag vill att han ska läsa böcker när han blir äldre :-)

Så idag blev det spontanfotografering vid frukostbordet, då Aston leker med en tygbok :-)




Ibland är det så att en bild som egentligen inte är så bra (denna är oskarp vid Astons ögon) ändå blir den som är intressant. Jag tycker så om denna!


Och så måste jag ju även dokumentera detta *s* Såhär ligger Fredrik OFTA med sina fötter och Aston gör faktiskt precis likadant mest hela tiden (ungefär som att jag ofta sover med armarna uppåt och Aston gör detsamma *s*). Värt att dokumentera de SMÅ sakerna oxå, det är sånt som man så lätt glömmer.

4 kommentarer:

Lillnea sa...

Jättefina foton (som vanligt)! Det är så lätt att tro att man ska minnas saker utan att dokumentera med bilder och text, tack för påminnelsen :)

Anonym sa...

härliga bilder, javisst är det viktigt att minnas... och så mycket lättare det blir med bilder - känner igen det där med fötterna ;) son och man här hemma har egen stil när de sover (eller slappar i soffan) - och de är precis lika varandra. :) kram på dig

Maria sa...

Söt han är...o det är bara att fota o dokumentera...

Ejris sa...

han är för underbart söt=)
tänk om man hade haft en digital kamera när barnen var små.... fotade nog en hel del ändå men inte på samma vis.....