onsdag, juli 08, 2009

Imorrn går vi till doktorn....

Japp, imorrn går vi till doktorn med Aston. Idag på eftermiddagen har han fått över 39 graders feber igen, hostar och snorar fortfarande. Jag vet att virusinfektioner kan hålla på i en halv evighet (och nu är han snart uppe på 3 veckor utan att få bli helt frisk). Och eftersom han fick feber idag, så går vi dit för att kolla upp honom.

De ska få lyssna på lungorna och kanske att de får ta nåt prov eller så. Jag har oxå ont i halsen med jämna mellanrum, så vi smittar säkert varandra. Men jag ska även passa på att fråga lite om allergi och astma, vad som gäller och hur man kan kolla upp det om han fortsätter vara krasslig hela tiden.

Det är ju två månader vi hållt på nästan konstant nu med förkylning och feber till och från. Han får vara frisk några dagar och så börjar det om. Men de senaste 3 veckorna har han snorat konstant även om mängden varierat. Han har hostat, men inte varje dag och inte varje natt. Ibland har han hostat så han kräkts, vilket inte är så konstigt eftersom han hostat när han varit slemmig.

Nätterna blir inte störda så mkt, nån enstaka då och då bara, så han sover bra.

Han äter bra (förutom ikväll då han inte ville ha välling till natten, vilket brukar vara så när han får feber).

Varför har vi väntat så länge då? Tja, 2-3 veckors snorande och hostande är egentligen inget ovanligt. Och vissa dagar har han verkat vara på bättringsvägen och nästan helt frisk, för att nästa dag hosta massor massor och nysa ut massor med snor igen. Men nu när han fått feber igen, så de vill kolla upp honom på VC. Vilket är bra!

Till sängen nu, man vet aldrig hur natten blir ;-)

6 kommentarer:

Cassandra sa...

Jag vet inte riktigt hur de funkar men syrrans pojk har astma, han är 1 år. Läkarn sa att dom tar inga prover när dom är så små för dom vill ändå inte behandla (om de inte e livshotande då) för dom vill att barnet ska ha en chans att bygga upp imunet själv och växa ifrån allergin. Men som sagt är inte helt hundra men syrran och dom ska i alla fall göra testerna i Ungern istället.

Linda sa...

Stackars liten och jobbigt för er också. Hoppas att ni får svar på varför han är sjuk hela tiden. Här har det blivit mycket bättre sedan William fick mediciner mot astma. Han hostar inte alls lika mycket längre och orkar mycket mera. En piggare och gladare unge helt enkelt! :-)

Fast idag har han lite feber. Det var ett tag sen sist. Men han är lite svullen i tandköttet så jag funderar på om det kan vara ett par tänder som är på gång att komma upp.

Mimmi sa...

Stackars liten, vad jobbigt! Hoppas han blir frisk snart. Det är så jobbigt när de är så små och är sjuka.

Millanprillan sa...

Usch, vad tråkigt! Jag känner igen det där, att man smittar varandra. Min minsting fick RS-viruset när hon var liten, och varje gång hon blev förkyld så fick hon krupphosta och svårt att andas. Hon fick iaf astmamedicin både förebyggande och vid behov, tydligen var det vanligt med astma efter RS-virus, men Aston har väl varit frisk tidigare?
För ett par år sedan var jag och Ella sjuka stup i minuten och på mig utvecklades det till lunginflammation och jag blev heller aldrig riktigt frisk, så till slut kollade läkaren upp både mig och Ella, och det visade sig att även hon hade det. Så se till att de kollar upp er båda två!
Krya på er nu!
Kram Millan

Anonym sa...

Krya på dig lille Aston!

/isabeli

AnnaB sa...

Hoppas det går bra hos doktorn...! Stackars lillkillen (och stackars er) som är sjuk så mycket..!