måndag, december 21, 2009

Äta själv är melodin! (och lite om nattningar)

Fram tills för några veckor sen har vi kunnat hjälpa Aston att äta utan större problem, men plötsligt blev han superkrånglig med maten. Åt han lite så var det bra... Så vi har blivit mer konsekventa med att låta Aston äta själv och så hjälper vi till vid sidan om (så han verkligen får i sig litegrann oxå *s*). Vips så äter han igen.

Idag åt han en STOR portion fiskbullar och råris då vi åt lunch. Han har inte ätit det tidigare, men det måste ha varit supergott för han dammsög i princip tallriken.

Mums! Det ser ni väl??




Lättast är det att äta med fingrarna, men Aston tränar verkligen hårt med bestick. Idag passade det bäst med sked eftersom det var ris. Annars är nog favoriten att äta med gaffel...


Fort fort innan maten försvinner ;-)


I övrigt är nattningarna oftast rätt jobbiga just nu. Aston vill INTE gå och lägga sig - hur trött han än är. Och det duger bara med mig för tillfället (precis som när han var liten)... Är jag inte hemma så går det ju galant att Fredrik nattar, men jag tar mig inte ut bara för att jag ska ta mig ut ;-)

Ikväll tog det "bara" 30 min för honom att somna, efter en hel del skrikande. Igår somnade han dock supersnabbt, på typ 5 min. Sista veckorna tar det mellan 5 min - 1 timme att få honom att sova. Jaja, snart är väl vanliga Aston tillbaka igen, han är väl i den berömda 15-måntrotsen ;-)

Inga kommentarer: