måndag, december 21, 2009

Dagens foto - 091221 - nya pepparkaksformer

Jag och Aston har bakat pepparkakor idag. Var smart och köpte bara en deg eftersom jag visste att det bara var jag och Aston som skulle baka. Och alla vet ju att en 15-månaders kan ha hur kort tålamod som helst. Det skulle liksom fram med allt, bakas och sen städas undan innan han tröttnade totalt. Men i ärlighetens namn så tyckte Aston att det var hur ballt som helst att baka - nåja, jag kavlade och bakade och han smakade och gjorde nya former på kakorna *s*



Aston tittade på hur jag gjorde och försökte göra likadant med formerna :-)


Smaka lite....


...och smaka lite till ;-)


Det gick helt klart över förväntan att baka med denna lilla solstråle till son :-D
-----------------------------------------------------------------------------
Kika in HÄR för att se länkar till de andra duktiga "Dagens foto"-fotografer

1 kommentar:

Ulrika aka LillBlomman sa...

Oj, vad du är duktig! Viggo får nog vänta till nästa år att baka peppisar! Vi köpte våra, ha ha! Fast nu står granen här i alla fall och uprrätt än så länge!

God jul sötis! Kramar från oss!