måndag, februari 06, 2017

DAG 305 - vardagsmotion....

Vardagsmotionen är viktig! Mer viktig än man tror! Jag har som mål att röra på mig minst 8000 steg/dag. Att jag inte satt det högre är att jag de allra flesta dagar i veckan faktiskt går uppemot 15000 steg eller mer.... Om jag då sätter 10000 steg/dag så stressar det mig oerhört!  För ibland är jag ledig och har svårt att ta en riktig vilodag! Så för mig blir det en bra kompromiss att faktiskt sätta stegantalet lägre.

Ett sätt för mig att få till vardagsmotionen är att parkera längre från jobbet och gå en lite längre sträcka, det handlar om kanske 3 min längre gångväg. Och jag tar ALDRIG bilen till och från skola och dagis (om det absolut inte är nödvändigt, vilket det är typ 1 gång varannan månad eller så). Jag går dit och går hem med och utan barn, vilket genererar ca 2600 steg i en riktning bara det. Så på två vändor så är jag ju uppe i halva mitt stegantal utan ansträngning! 

Vad har du för strategi?!

Inga kommentarer: