söndag, juli 16, 2006

Underbara tjejer!

Igår var vi på födelsedagsgrillning hemma hos Micke, Mona och Matilda (Micke har fyllt år tidigare i veckan). Jag passade på att fota Matilda och så Alva och Alice :) Så tacksamma tjejer att fotografera :) Så ni får hålla tillgodo med enbart tjejerna från igår, de vuxna struntar vi i...

Alva-bus :) Hon ser verkligen ut som Madicken med sitt lockiga blonda hår :)


Alice, numer 14 mån Sååå söt och så bestämd :)


Fågelperspektiv (mitt favoritsätt att fota små barn på på sista tiden)


Matilda, såååå söt!!


Och så vid 23-tiden på kvällen... Då blev det kallt *brrrrr* 12-13 grader ute och de här två tjejerna skulle prompt vara ute. Så de tog på sig raggsockor, halsduk, vantar och så åkte en mössa på på Matilda :) Svårt att se att det är 15 juli, va???


Tvungen att leka lite i Photoshop och göra bilden svartvit (i Channel mixer istället för Hue/Saturation som jag brukar använda). Här är det onekligen svårt att se att det är en sommarbild, för nu ser man ju inte att tjejerna är solbrända :)


Och nu när det är sommar så ser mina dagar nästan alltid ut såhär :) Dammsuger scraptidningar på tips, idéer, fina layouter och foton, ämnen att fota och scrappa :) Härligt!!!

7 kommentarer:

Anonym sa...

Håller med dig, Alice var verkligen en söt tjej :-) Va kul med så många besökare.

Kram

Ejris sa...

underbart söta bilder..gillar oxå fågel perspektivet ( man slipper ju böja på knäna:S =)

10.000 WOW jag är en av dom;) tittat ofta in
kram

Anonym sa...

Fina foton som vanligt! :-) Ha en mysig sommar!

Malena sa...

Jag har mina scraptidningar på toaletten sä där blir man sittande länge!!!
Du inspirerar mycket med dina foton!!!

~Karin~ sa...

Gomorron vännen!!
Mysigt busiga foton på alla tre tjejerna!! :-)

Har skickat min väska till listan nu! *ler*

puss å kram /K

Anonym sa...

Haha, kul att de inte blev skrämda av bilden :)
Kram

Annika W sa...

Du tar enormt härliga bilder! Finfina modeller också,så resultatet blir kanon! Och du har verkligen en inspirerande blog! Blir full i skratt också! Precis den sidan du har uppslagen i tidningen hör till mina nya favoriter! *fniss*