lördag, februari 23, 2013

Canvas: Hem ljuva hem

Åååååh, jag fick ett inspirerande dt-paket av Ilona på Skaparlusten förra veckan... Det innehöll några canvastavlor i stl 15x15 cm, två rykande färska Prima- och Donna Downeymasker samt några akrylfärger.... Jag visste direkt att jag ville göra en hustavla, tillsammans med papper från ett tidigare dt-kit. Visserligen går papprena mer i rött än rosa (samt blå och grå då), men jag valde ändå att skugga med privata färger i mer rödrosa toner än just rött....

Gamla rubons från 2007 ur privata gömmor rotades fram och användes, skoj att den som spar hon har hahahaha!!!

Ur privata gömmor har jag även använt helt ny vit Golden Air brush färg, det är en ogenomskinlig väldigt rinnande akrylfärg som ger det dimmiga vita i mitten på duken (drog med den vita färgen i överkant så den rann ner över duken och sprayade sedan med vatten för att "dimma" till färgen). Så läckert!

När allt var klart så målade jag över med min alldeles egna nya mod podge med glitter i!!! WOW!!! Den är fantastiskt!! Ibland blandar jag ut mitt dt-material med lite egna grejer, främst då allt är klart och bloggat i butiken. På så sätt får jag mina egna saker användna oxå, så de inte bara blir stående ;-)






Se så fint mod podgen glittrar!




2 kommentarer:

Anna sa...

Vilket urött hus!!

Bor du och jag i det?

Vinterkramen Anna

kostromka sa...

потрясающе!!!!!!