fredag, november 15, 2013

AJ: Stars

Hoppas jag inspirerar lite med mina försök till att måla ansikten och lära mig hur de olika medierna fungerar. 

Dagens sida är inspirerad av kursen "Supplies me" av Jane Davenport. Hon målar sina figurer och ansikten med färgade pennor istället för att skissa upp med blyerts (vilket jag oftast gör först). Så detta är mitt första försök att skissa upp ett ansikte med färgad penna och därmed inte kunna sudda nåt - hehehehe... Panik!! Typ! Men det är bara att jobba på... 

Grunden är gamla gamla bokpapper ur olika böcker jag fått, som är fastsatta med gel medium - för länge sen ska tilläggas... Tillslut bestämde jag mig för att där skulle det minsann ritas! Så jag satte fart!

All hudton och ögon är gjorda med Prismacolor Premier-pennor, håret är färgat med gul Distress Stain! Urläcker och genomskinlig effekt!! Som dock inte är vattenfast, vilket man bör tänka på! Det svarta är akrylfärg och ditmålat med hjälp av mina fingrar då allt var klart!

1 kommentar:

Ziro sa...

Vilken vacker sida. Du ritar/målar så vackra ansikten!