fredag, januari 22, 2016

Dagens foto - 160122 - strömavbrott

Jag satte mig ner i fotöljen en kort sväng, precis innan jag skulle laga middag.... Klockan var ca 16:50.... Plötsligt blir det alldeles kolsvart, jag menar kolsvart precis överallt! Inomhus, alla gator, alla andra hus.... Googlade lite på telefonen och insåg att det var ett stort strömavbrott som drabbade många tusen hushåll i Backlura, Hässelby, Vinsta och Kälvesta.... 

Aston och Charlie tyckte det var lite läskigt, men vi tände upp massa värmeljus i hela huset och jag åkte snabbt och handlade middag på Max. På väg hem var allt kolsvart, det var ett lämmeltåg med bilar som lämnade Backlura - säkert för att handla middag hehe....

Just vi fick tillbaka strömmen vid 18:40 ungefär, men jag vet flera som fick den tillbaka först vid 21-tiden..... 

Inga kommentarer: