tisdag, september 20, 2016

DAG 166 - att vänja sig

Ojoj, en stor del av denna resa handlar nu om att vänja sig vid sitt nya jag... Eller att ha hittat tillbaka till mitt gamla jag, med lite mer gråa hår och rynkor förstås. Då jag ser mig på foton ser jag att jag gjort en grym resa, men inombords känner jag mig som jag alltid gjort oavsett storlek på kroppen. Det är häftigt och märkligt att man inte känner sig annorlunda... 

Jag försöker att inte tänka att det går att gå ner lite till, jag är ju i mål. Men fokuset de senaste månaderna har ju varit att se minus på vågen. Nu ska jag vänja mig vid att det inte blir minus utan står still eller till och med blir lite plus framöver. Det är svårt! Skitsvårt faktiskt! Jag är nöjd, grymt nöjd, men ändå är det konstigt hur hjärnan fungerar!

Inga kommentarer: