onsdag, januari 18, 2006

Migraine is running around my brain

Blääääääääääääääk! Jag har mått piss idag, men var tvungen att ta mig till jobbet på eftermiddagen iaf. Pratade med högste chefen och han (som är läkare i botten) sa att jag måste medicinera mig mer aggressivt. Många som får migrän ofta är undermedicinerade och det är ju så att jag måste ta mina starka migränmediciner oftare... OK då, bara känns som om man är inbillningssjuk när man måste äta så ofta *gråter* Nu är tabletterna slut, så jag får ta mig till apoteket imorrn och hämta ut fler och så får jag ta mig till VC igen och hämta ut nytt recept.. OCH så får jag lära mig att inte behöva "skämmas" att jag har huvudvärk så ofta... Ja, jag skäms inte på riktigt, men just detta att vara "svag" och behöva tabletterna... Hmmmm.... Jaja, det är så det är...

Och snart är det dags för förhandling om löneförhöjningen... *s* Vi får se vad det blir i lön i år :) Skojade med bossen och sa att nu var det väl läge för 40 000 kr i mån ;-) Han skrattade och sa "Ja, inte i år, men vi får väl se hur snabbt vi växer"... Ja, en omöjlighet är det ju inte, men inte på mååååånga år än ;-) Det är bara att visa framfötterna och göra ett skitbra jobb helt enkelt :)

Vi var på husvisningen igen, Fredrik verkar tveksam. Det är mycket att göra med huset, det måste ju byggas ut och byggas om för att passa våra behov... Så, det är kanske inte vårt hus. Vi får prata lite mer om det, helt enkelt :) Mycket jobb är ju vad det blir iaf...

Nu ska jag hoppa i säng, tabletten verkar hjälpa... Ska stjälpa ungarna i säng oxå, ja tillsammans med Robins bästa kompisar Erik och Oskar, som oxå ska sova här inatt. Jag var tveksam till det (migrän OCH tidig uppgång är inte bra i kombination med nattugglor), men eftersom jag var tydlig och sa att kl 23,30 SKA det vara tyst i huset (Robin och Martin ligger annars i säng redan vid 22,30-23), så var det ok då...

Kraaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaam

1 kommentar:

Anonym sa...

Hmpff - vad dum man är när man tänker så, att man är svag och vek för att man blir sjuk! Jag är likadan själv, men nu när jag såg dig skriva så så blev det så tydligt hur knäppt det är...! Hu så jobbigt du måste ha det med din migrän, jag kan inte ens tänka mig. Hade spänningshuvudvärk mer eller mindre konstant under ett par år och vet hur jobbigt det var, men det är ju en mer... "irriterande" än smärtsam smärta, om du förstår hur jag menar. Man blir trött och ledsen av den, men fungerar liksom ändå. Hoppas att medicinerna hjälper om du tar dem oftare - vill inte att du ska behöva må dåligt juh!

Kramar!
//Jenny