söndag, januari 01, 2006

Nyårsdagen 2006 :)

Istället för att sitta inne och jäsa hela nyårsdagen så gick jag och Fredrik ut på en 2,5 h lång promenad :) Varmt klädda med mössa och allt, det var nödvändigt eftersom det var ruggigt ute... Vi gick längs Norr Mälarstrand, förbi Rådhuset, Strömmen och ända in till Kungsträdgården. Jag tog med kameran ifall det skulle bli några fina fototillfällen, och det blev det såklart! Vid en kaj på Norr Mälarstrand stannade vi till och spanade på en dykövning som brandförsvaret gjorde... Brrrr, jag skulle inte ha velat vara en av de 2 killarna som fick dyka i det kalla vattnet.

Vid Kungsan stannade vi till för en smarrig fika på Café Söderberg (Latte och smörgås, vilket mums).

Sen knatade vi vidare hemåt i kylan. Skönt var det att komma hem och krypa ner i soffan under en fleecefilt. Tyvärr kom sen migränen smygande (som vanligt), men vi hade iaf varit ute och rört på oss :) Sen kan jag väl tillägga att Fredrik var lite rolig... Efter att ha legat i soffan 1,5 h EFTER promenaden så säger han: "Vad vi är inaktiva, ska vi inte hitta på nåt?"... Hihihi, i samma veva kom han på att vi ju varit ute och promenerad i flera timmar mitt på dagen, kan man vara mer aktiv??? Nå, han tog fram dammsugaren på en rastning och sen tog han itu med diskbänken oxå :)

God fortsättning på det nya året, vänner!

2 kommentarer:

Enikö sa...

Underbara bilder Helene! Justden här var nog ändå min favvo på nå sätt.

Snacka om att du ger en en massa inspiration till fotande när man kikar på dina bilder!

Kramen

Anonym sa...

Vad mysigt att kunna gå ut och göra såna långpromenader - det är nog det enda jag saknar med mitt liv F.E. (före Elias...!) Långpromenad för oss - åtminstone vintertid - är att ta omvägen genom ett område med fina villor på vägen till ICA...! Men det är ju bara en kort period trots allt, snart kan vi också tillbringa nyårsdagar på långpromenad och med fika i Kungsan! Låter hur mysigt som helst! Gillar också fotot av Västerbron (måste det väl vara...?) i vinterdiset, hur läckert som helst!

//Jenny :)