söndag, september 24, 2006

Härlig dag på landet!

Äntligen har jag haft ro att fota (ja, har fotat innan oxå, men inte mycket jag blivit så nöjd med)... Vi åkte till landet för att fira svärfar, ta upp båten + fotografera huset innan det rivs (svärföräldrarna bygger ett permanentboende på landet under hösten) osv...

En helt underbar dag!!! Varmt, ovanligt varmt, med över 24 grader ute. Makalöst, sommaren är fortfarande här fast det är 24 sept?!

Här kommer vår dag i bilder!

Härliga blommor, första bilden är min favorit




Härlig knoppbild!




Mmmm, ibland är det fint att få ljuset att lysa genom kronbladen


Lilla Ina busar med pappa...


...och kramar mamma


...och leker med hunden...


...och så får farbror Fredrik en stund med henne oxå


Ina spanar in båtupptagningen


Min alldeles egna gondoljär!


Ina med mamam


Jag busade med Ina och satte hinken som hatt, det sysselsatte hon sig sen länge med och alla fick vi en fin plasthatt på huvudet *s*


Sista bilderna på huset! Utsidan! Takpannorna är sålda och borttagna


Utplockat, fy så trist och dött det ser ut :-s


Köket finns inte mer...


Ha det gott!

Kram
/Helene

7 kommentarer:

Emma sa...

Du är en sån duktig fotograf!! Helt underbara kort, får mig att vilja gå ut och fotografera!

Emma sa...

Du fick mig att gå ut och fotografera också! Har fått låna pappas systemkamera och blev faktiskt ganska nöjd med bilderna, stor skillnad mot vad det blir med min "vanliga" digitalkamera. Vill så gärna lära mig att ta fina kort!

Anonym sa...

Hej hopp!
Hörru, du scrappar väl i 8,5 x 11? Är det letter?
Letar ju efter ett album till det formatet nu. Har tittat igenom både creativexpress.com och cropaholics.com. Två STORA affärer! Det finns bara 12x12, 8x8 och 6x6. Heter det något annat? Är jag dum? Har du postbound? Eller på ringar?
Hilfe! =)

Jättefina bilder. Såg rosen på Swe, borde också gå ut!
Kram

Anonym sa...

Äsch, hittade nu på Two Peas :)

Anonym sa...

Underbara foton!!! Kram/E

Zarah sa...

Du är min fotoguru, Helene. Det är nåt alldeles visst med dina foton - det kanske låter lite klichéartat, men det struntar jag i; de är SJÄLFULLA! Jag upphör aldrig att förundras. :)

Annika sa...

Så underbara foton! Jag bara väntar på att det ska sluta regna, så ska jag ut och fotografera jag med. Längtar! :-) Kramis!