måndag, februari 02, 2009

Dagens foto #33 - 090202

Aston är vid gott mod och vi kämpar på med extra vätskeersättning i spruta här :-) Han får mindre mängd mjölkersättning men lite oftare istället... När bvc-sköterskan ringde förut frågade jag hur jag ska göra under natten, men det är ok att han sover då :-) Men har jag möjlighet att ge honom en extra slurk ersättning under natten är det bra, så han inte blir så jättehungrig nästa gång...

Så jag tror ändå att det sakta går åt rätt håll trots morgonens kräk. Blev lite orolig där ett tag, för det kändes som om det kom så mkt. Men ni vet, det ser ju alltid mer ut när man ser vätska "utspilld". Aston är ju dock så glad idag, den lilla filuren *s*

Så jag ger honom extra vätska, eftersom han inte får i sig tillräckligt i övrigt... Nu vill vi att sjukstugan ska vara över!!

4 kommentarer:

JenJen sa...

Ofta känns det som så mycket när de kräks, men det kanske inte är så mycket? Åh, stackars liten... Vila upp er nu, hoppas det är rak väg mot tillfrisknande!

Jenny sa...

Vad skönt att höra att det tycks gå åt rätt håll i alla fall. Det är så hjärtskärande att se så små kottar bli sjuka.
Krya på er!

Anna sa...

Spotta han ut det är det för att det är super äckiligt, jag vet.

Vad skönt att han börjar må bättre.

Vinterkramen Anna

AnnaB sa...

Å stackars lillen...!!! Det är jobbigt när de blir sjuka, de små liven. (Och inte blir det bättre om mamma också är sjuk...) Håller tummarna för att ni får bli friska nu!