måndag, juli 07, 2008

Huset fullt av tonåringar igen :-)

Killarna har varit i Italien i 2,5 vecka (eller egentligen 2 v och så har de bilat genom Europa i 4 dagar) med sin pappa och familj, men nu är dom hemma igen och ordningen är återställd... Eller oordningen *s*

Fast oordnat är det iaf här hemma just nu... Nya barnvagnen (såååå snygg, fick hem den igår) står i hallen, jobbprylar fyller vardagsrumsgolvet (har ju slutat mitt jobb och börjar nytt, men ska jobba hemifrån och behöver alla instruktörspärmar och annat här), sovrummet ska tömmas på böcker mm för att så småningom få plats med spjälsäng osv...

Hehe, så ORDNINGEN är verkligen återställd *S* Livet ska vara lite sådär lagom kaotiskt, så man vet om att man lever :-)

Men killarna har sagt att jag får lära dom hur tvättmaskinen funkar, då de har mkt tvätt med sig hem (ja, de tog med kläder härifrån så vi tvättar här) och ja, de är snart 17 och 19 år och jag har inte lärt dom tvätta kläder - ÄN... Men å andra sidan kan de andra saker *s* Och att jag nu är gravid gör ju att JAG är tvungen att lära dom *S* Å andra sidan gillar jag att tvätta kläder, hänga dom och sen vika den rena tvätten... Det luktar såååå gott och är så skönt när det är gjort.

Jag har fortfarande problem med bäckenet och ryggen, det går bra i perioder såklart. Men gör inte så stora utflykter eller ansträngningar direkt, för direkt blir jag sämre... Så det gäller att ta saker långsamt och med lite lagom "lathet" ;-)

Nu en stilla promenad mot affären för att handla middag :-)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Spännande med barnvagn, själv är jag ju heltokig i dem, har väl avvrekat nästan alla sorter som finns..
Hoppas vi får se en bild på den sedan.

Tycker också att det är lite mysigt att tvätta, men är ju numera bortskämd med att ha tvättstuga i bostaden.
Ta med lugnt och njut av tiden som är kvar med magen, sedan komme det lilla underverkat.
/Susanne

Anonym sa...

Också nyfiken på barnvagnen, kan man få se en bild:)
Tvätta får gärna min sambo göra jag scrappar hellre:)
Monica