onsdag, april 22, 2009

Hela fyra LO:s för Scrapaddicted :-)

Förra veckan fick jag hem ett helt fantastiskt paket innehållandes papper, bokstäver, journalingrutor och overlay från My Little Shoebox "Flawless". Det var söta Jane på Scrapaddicted som plockat ihop detta finfina paket till mig, det passade verkligen mig massor!

Har ni inte sett dessa papper måste ni kolla in dom!! Helt helt underbara!

Först ut en sida där jag har använt ett underbart scalloped papper, men jag har valt att klippa bort den randiga mönstrade delen i mitten och sätta dit en annan mönstrat bit. Jag passade på att distressa kanten på den rundade biten. Jag har även valt att måla om de oranga bokstäverna i svart, för att matcha min sida. Jag tog bort den glatta oranga ytan och målade sedan bokstäverna med vanlig akrylfärg och la sedan på Diamond glaze för att få en glansig upphöjd yta.


Nästa sida är om våra kompisars dotter Leiah, där jag valt att använda svart bakgrund för att få färgerna att sticka ut lite extra. Overlayen som tillhör denna serie är jättefin, man klipper bara ut de bilder man vill använda och fäster på sidan med t.ex. flytande lim/scrappy glue från Heidi Swapp. Bården är en färdig bård som finns i kitet med journalingrutor och bårder.


Nästa sida är en om Aston och det ord han först förstod och tittar efter, nämligen ordet "lampa". Den här sidan är en snabb en, de här papprena passar fint att jobba med färgkontraster. Så orange, grön och svart fick bli mitt färgtema.


Den sista sidan är till Aston album, med honom själv och hans farmor och farfar. Då passade dessa papper riktigt bra, som lite heritage över det hela.

Den lilla blomman nere till vänster är inspirerad av de Primablommor som finns i överflöd just nu. Jag har stansat ut 2 cirklar i papper, skrapat kanterna och sen dragit Gesso på dessa. Klippte ut en cirkel i tyll som jag oxå stärkt med lite Gesso. Sen satte jag i en brad, blötte blomman och formade den till den form jag ville ha. Lät blomman torka och satte glitterlim på kanterna. Ett roligt och lekfullt sätt att anpassa dekorationer till sitt pågående arbete.


Tack tack, Jane!

9 kommentarer:

Miaa sa...

Som vanligt så otroligt fina LO:s! Och dina foton är så fina också.

Visst är Aston i en mysig period i sitt lilla liv? Så full av energi och upptäckarlust, snart kryper han också. Så spännande livet är! Och vad mycket han har kvar att upptäcka...
Kram Miaa

~Isabell~ sa...

veldig flotte LO'er. liker stilen din

Carina (62CarinaZ) sa...

Älskar ditt sätt att scrappa,och blanda hej vilt med färger.
Carina (62Carinaz)

Christine sa...

Äntligen lite Helene-layouter =)
Supersnygga! Gillade "Jag" hur mycket som helst!
Syns på lördag =)

K8an sa...

Skrev helt galet i Namnet :| Uppskattar om mitt förra inlägg raderas :)

Snygga Lo´s, gillar de två översta! De var gryma!

Cissi sa...

Superfina LO's, gillar verkligen din stil.
Tittar ofta in i bloggen, dels för att få scrap-inspiration men också är det kul att läsa om Aston då jag själv nyligen fått barn.

Jane.D sa...

Underbara layouter! Så härligt inspirerande!

Chris_P sa...

Jättefina layouter!!

Cattis sa...

Läckra!! Snygga foton på dig! ;) Och jag gillade layouten "lampan" jättemycket!