onsdag, juni 10, 2009

Vad är det för baciller??

Aston har fortfarande hög feber, men tacka vet jag Ipren! Det tar banne mig ner febern riktigt riktigt bra! Och han äter efter omständigheterna riktigt bra! Ni vet ju själva att man inte har så mkt aptit när man är sjuk... Så när han äter ½-3/4 stor burk mat och kall fruktpuré till så är det ok :-) Sen vill han helt plötsligt äta välling på dagen oxå, det har han inte gjort på 1 månad. Men är väl törstig och sugen på det *skönt*

Men Astons pappa har nog fått öroninflammation Vad är det för baciller som florerar just nu?? Fredrik klagade på öronvärk inatt, han tog Alvedon, näsdroppar på min inrådan och jag sa att han skulle sova högt med huvudet. Han åkte till jobbet idag, men på em så började det rinna ur örat på honom. Så nu är han på VC för koll, och är det öroninflammation så får han äta penicillin han med....

När jag pratade med sköterskan på VC så sa hon att det går jättemkt infektioner just nu, med feber och snuva och sånt... Man trodde ju att sommaren skulle innebära sjukdomsfria dagar, men icke!

1 kommentar:

Pernilla sa...

Ja du...på vår förskola går det magsjuka! Vi har skönt nog sluppit den...än så länge...
Man tycker ju att det är en höst/vinter sjukdom men tydligen inte.

Hoppas ni blir friska snart och att sommaren kommer för att stanna!