tisdag, november 03, 2009

LO: Rita

Ibland är jag glad att jag hinner göra lite utmaningar till swe-bloggen. De är ju lite annorlunda ibland och då får man saker gjorda som man tänkt, men inte gjort...

Här har jag redan tagit tag i att göra en LO om då Aston ritade första gången OCH använt en inscannad bild av hans fina teckning. Skrev ut den på fotopapper, så nu finns den kvar både digitalt och på tidsbeständigt papper!


Den här sidan är lite rolig faktiskt! Bakgrundspappret satt jag och lekte fram långt innan jag gjorde själva sidan... Stämplade cirklar med röd och svart akrylfärg och en toarulle, lät färgen torka men innan det torkat helt så målade jag över med Gesso så trycken drogs ut lite lite. Sen målade jag med röd ink i flaska runt kanterna och stänkte på ordentligt. Där Gesson är lite tjockare blev ink-färgen stark, där pappret lös igenom sögs inken upp och blev lite ljusare i tonen. Urläckert!

Sen låg pappret och väntade på nåt passande projekt några veckor :-)

------------------------------

För övrigt hittade jag de två teckningar Robin ritade då han var 4 år, alltså snart 16 år sen!! Som jag trodde var borta för alltid! Han ritade en Stegosaurus och en T-Rex, så fantastiskt söta!! De ska jag scanna in och göra nåt med, trots att teckningarna är alldeles gulnade nu.

I källaren finns även gamla teckningar som både Robin och Martin gjort + lite skolarbeten från grundskolan, om jag minns rätt. Ska scanna in lite sånt de gjort och skrivit och scrappa åt dom, så dom ser hur handstilen var då dom var små osv....

Minns detta nu ;-)

2 kommentarer:

Chris_P sa...

Sååå fin layout!!! En sån borde jag kunna göra på min dotter för som hon har ritat sig igenom sina snart 11 år! Tack för inspirationen! Alltid ett nöje att kika in här1

CillaT sa...

Jätteläcker!

Jag måste ha fått hjärnsläpp vid någon flytt och kastat alla teckningar mina döttrar gjort:( Tvärtemot dig alltså, så håll i dyrgriparna hårt!

Kram