tisdag, mars 16, 2010

Skitförbannad på ComHem!

Alltså, i mitten av februari tecknade vi ett nytt tv-abonnemang via ComHem. Vi har haft dom som leverantörer av både tv, telefoni och bredband men iom flytten ska vi enbart ha dom till tv:n är det tänkt.

Vi tecknade oss för Medium 8 favoriter, eftersom alla våra kanaler (kanal 1-9, MTV, tv4 plus och nån mer) vi ville ha ingick i basutbudet samt att vi kunde välja 8 favoritkanaler för oss (någon barnkanal, Discovery osv).

Nu innan vi flyttar slutar flera kanaler fungerar. Vi fattar inget, ringer deras kundservice. De kan inte svara på nåt, nä de förstår inte VARFÖR 3:an och 5:an och 4+ inte funkar.

Nu kollar jag in på deras hemsida och basutbudet är ÄNDRAT? Flera av de baskanaler som självklart ska ingå finns inte kvar, såsom 3:an och 5:an t.ex. Skit, rent ut sagt! Kontaktar man inte kunderna innan nåt sånt basalt ändras? Om vi tecknat oss för ett basutbud ska vi väl få det oxå????? Kan man i kundservice inte se att basutbudet ändrats sen vi ändrade vårt abonnemang? Kan man i kundservice inte felsöka? Allvarligt?

Det är sällan jag blir så arg, men jag känner mig GRUNDLURAD! Detta var inte det vi tecknade oss för! Lös problemet, ComHem! Imorrn är det jag som ringer upp och läser lusen av dom! Fy 17!

7 kommentarer:

Anonym sa...

Det är ju inte utan orsak som de ligger i botten av kundundersökningarna... :-/

Men att de inte lär sig nån gång.

Är glad att vi aldrig behövt ha med mupparna att göra. Så... Give'em hell! =)

/fj

Jenny sa...

Fy vad jobbigt!! Com hem är ganska jobbiga att ha och göra med om det är något som är fel, vet av egen erfarenhet. MEN dom brukar ha några få guldkorn som jobbar där och ringer man tillräckligt många gånger kommer man till en av dom och får faktiskt riktigt bra hjälp (det är verkligen inte så det ska vara men så det är)
Mitt råd, stå på dig!! För ibland verkar det som att de kör på uttröttningsmetoden.
Lycka till :)

badanka sa...

Det är SÄMST...de har absolut ingen som helst intresse av sina kunder -bara teckna upp alla..Så fort man tecknat upp så gör de som det vill!

Millanprillan sa...

Usch, det är sånt här man önskar slippa när man tecknar sig för något som man tycker låter bra. Har heller ingen bra erfarenhet av Com hem, det funkar bra så länge det funkar, men om det blir problem så... ja, då är det ett h-vete att komma tillrätta!
Hoppas du skäller ut dem ordentligt och att allt ordnar sig!
Lycka till!
/Millan

Anonym sa...

hmm..jag har också dålig erfarenhet av ComHem.
Så trist att det är så nonchalanta mot sina kunder!
Hoppas det löser sig!

Kram,Heidi

http://scrapnstuff.blogg.se

JEN sa...

Aldrig, aldrig ComHem...... usch, jag hoppas ni får detta utrett! Oerhört irriterande sånt där.

hellenbell sa...

jag förstår din frustration. jag har problem med telia och min mobiltelefon. det känns verkligen som badanka säger, att de endast är intresserade av att teckna nya avtal och sedan skiter de i en. jag har varit kund hos telia i 20 år, man kan ju tycka att de borde gynna trogna kunder, men icke!

Jag stämmer in med dom andra:
STÅ PÅ DIG! Det kanske suger musten ur en ibland, men varför ska man som kund bara bli överkörd?

LYCKA TILL!