torsdag, april 07, 2011

Dagens foto - 110407 - Charlie 6 veckor

Tiden går!! Idag blir Charlie 6 veckor, tänk vad tiden går! Det går fort, på gott och ont faktiskt... Vår älskade lilla sötnos!



Vi var på BVC idag och Charlie väger nu 4170 gram och är 54 cm lång. Han växer och frodas, har gått upp 500 gram på två veckor. Perfekt tycker jag!

Och amningen då:
Tja, vi kämpar på. Generellt sett går det bra, men eftersom den där sårskorpan inte läkt då bröstet aldrig kan vila så gör det ont emellanåt. Jag ammar ju endast på det bröstet. Såret blir mindre och mindre, skorpan lossnar nu i princip varje dag - vilket gör att det blir ömt. Charlie får tyvärr inte ligga och småsnutta heller, för då blir det oxå ömt. Men jag hyser hopp om att det ska funka snart, eftersom såret läker :-)

Charlie får ersättning nån enstaka gång, som påfyllnad efter att han ätit om det är en sån gång då han vill amma länge länge. Men han har bara fått det vid 4-5 tillfällen på 6 veckor, så det räknas ändå som om han helammas :-) Det är ju bara en åtgärd för att mitt bröst ska få vila och inte slitas på i onödan.

Jag lever för övrigt oxå på Alvedon emellanåt, för att det inte ska göra alltför ont. Men jag märker att det gör mindre och mindre ont som sagt, så snart hoppas jag att jag ska kunna sluta med Alvedonen oxå! Håll tummarna!

2 kommentarer:

Jenny Bergvall sa...

Hej Helene. Oj vad länge sen jag kikade in här. Ojoj, så söt han är eran lille miniprins! Söt som socker. Den där lille munnen, vill pussa! ;-)
Kram Jenny

cia sa...

Helene, har du testat Elizabeth Arden Eight hour cream? Jag hade den med båda och såren läker på ett dygn!
Gav den till syrran som fick bebis nu för snart 2v sedan och samma sak för henne! 1 dygn sen kunde hon skippa amningsnappen också tom! Värt ett försök! På med salva efter varje amning och torka av innan nästa.

Kul att se fina foton på dina sötnosar!