fredag, april 29, 2011

Var är min lugna bebis?!

Charlie har blivit som förbytt sen igår förmiddag. Efter att ha varit hos doktorn på tvåmånaderskoll och fått ok-stämpeln i rumpan är han som förbytt.

Dels så har han bajsat idag, och det gör han tyvärr inte varje dag utan snarare var 4-5 dag och det gör då ont i magen på honom. Dels så har han lite slemmig hosta. Han hostar inte ofta, men när han gör det är det väldigt jobbigt för honom. Tur det bara är vid en 3-5 tillfällen han hostar så varje dygn.

Han har under dessa två dagar skrikit vid bröstet, vill inte äta fast vill ändå (ont i halsen? bara nåt han fått för sig?) Vill inte sova i famnen, vill inte somna, fast han är trött (och övertrött säkert). Vaknar om man lägger ner honom i sängen eller vagnen och så börjar det om. Han har skrikit emellanåt då vi varit ute och gått, han som annars brukar sova bra i vagnen.

GAH! Var är min lugna bebis?! För övrigt blev han 9 veckor igår och jag tror de har nån liten fas vid denna ålder. Han håller på och lär sig nåt nytt tror jag. Bland annat så försöker han prata mer och mer, formar munnen och det kommer små läten emellanåt. Han ska säkert lära sig nåt annat oxå ;-)

Det positiva är att han sover för natten när han väl somnar på kvällen och så sover han gott om nätterna mellan matstunderna - om man nu vågar skriva det. Så jag ska väl gå och sova, för det kanske blir en jobbig natt bara för det ;-) Ibland har han fått för sig att skrika även vid matning nattetid, kanske vaknar han till och är egentligen inte hungrig utan bara trött.

God natt!!!

Inga kommentarer: