måndag, december 03, 2012

Hemma från dagis, C har fått öroninflammation....

Dagen började med att Charlie tog sovmorgon, efter en lite orolig början på natten. Då vi läste saga klagade Charlie på ena örat, han tog sig mot vänster öra och sa om och om igen "Aj öra, mamma! Aj öra, mamma!". Han somnade snabbt, men sov sen väldigt oroligt. Han andades stötvis, som han gör då han får feber på natten, och stånkade och liksom gnydde i sömnen. Vid midnatt kände jag på honom, lite feber hade han nog och sov mkt oroligt. Jag väckte honom, gav nässpray, en Alvedon supp och lite välling. Sen sov han hela natten fram till strax efter 8.

Eftersom jag ändå inte skulle jobba idag fick han och Aston vara hemma. Tur var väl det!

Charlie var pigg och glad, lekte på och verkade inte alls påverkad av nattens feber. Men så tittade jag till på hans vänstra öra och såg att det runnit ut var ur örat på honom. Liten då! Så efter många om och men får vi tid hos en läkare, rätt snabbt men inte på vår vanliga VC. På med kläder på två små och mig själv, ut i kylan och vi åker till närakuten med buss och tunnelbana (till barnens förtjusning). Snabbt konstateras det att C har dubbelsidig öroninflammation, rött i höger öra och troligen hål på vänstra trumhinnan (han såg inget då det var endel var i vägen. Men varet indikerar ju på hål, så....). Så nu äter han Amimox i 7-10 dagar, sen hoppas vi han slipper fler öroninflammationer....

C har iaf inte verkat ha haft så ont och febern har hållit sig borta under dagen.... Vi har ritat, busat, kört bil och tittat på film efter film *s*




Vi har spanat på bilar.....


....och lekt med storebror. Mysigt trots allt!

1 kommentar:

Jozebelle sa...

Men liten C då, hur är det möjligt, jag har J hemma som är helt täppt i näsan och slemmigt!