fredag, oktober 10, 2014

Egna Project life-kort

Idag tänkte jag visa lite egengjorda Project life-kort som jag gjort för Skaparlusten! Enkelt och så roligt!

Först har jag använt helt vita Project life-kort och färglagt dom med akvarellfärg och vatten, så det blev en härlig vattenfärgseffekt på dom!


När färgen torkat tog jag fram ministenciler från Heidi Swapp...


Jag tejpade fast den valda stencilen så den inte skulle glida runt.


Sen tog jag fram mina favoriter, Distress ink från Rangers och tillhörande verktyg


Gnugga försiktigt färgen genom stencilen...


Det är magi när man lyfter stencilen, men än saknas lite detaljer för att få det där wow:et...


...så jag ritar streck runt bokstäverna och ger lite blänk med en vit penna.


Här är mina färdiga kort, jag fortsatte med några fler kort och stänkte även ut lite svart akrylfärg utblandat i vatten för kontrast...


Ha en bra helg!
/Helene -webmosterhelene

Inga kommentarer: