tisdag, februari 14, 2017

DAG 313 - viktuppdatering

Dags för vägning idag igen, jag väger mig fortfarande varannan vecka.

Nu senaste två gångerna har det gått lite upp på vågen, denna gång blev det +1,5 kg faktiskt. Så nu står vågen på 62,3 kg. Det mesta på många många månader!

Panik?! Nääää, inte direkt! Jag har unnat mig en riktig ätarhelg i helgen, min första nånsin! Och jag är lite mer liberal med vad ja gäter, men håller ändå koll såklart! Mer än såhär vill jag inte att det ska upp,,,

Men kikade lite mer noga på mitt kvitto och det är +0,4 kg upp i fett och +1,1 kg upp i fettfri massa (typ muskler) på två veckor. Så mitt ökade minutantal i cirkeln + något mer styrketräning i form av rygg, axlar, triceps och rumpa ger nog utslag.

Jag vill minska min fettprocent, så det ligger under 30% men oroar mig inte. Till våren - när solen kikar fram igen - så kommer jag återuppta mina härliga PW:s och promenader, det som jag inte inspireras till just nu och då tror jag det ger mer utslag på fettprocent mm....

Så, klapp på axeln och heja mig! Fortsätt jobba på!!

Inga kommentarer: