lördag, april 15, 2006

Underbara soliga påsk!!

Sååån härlig dag!! Strålande sol precis hela dagen och varmt och skönt :) Det var ca 13 plusgrader, så nice!!! Vi 4 åkte till landet för påsklunch tillsammans med Fredriks föräldrar, Ludde, Christer, Johan och lilla Ina :)


Här är Fredrik och Ludde på trappen, här blev det såååå varmt. Man sitter i lä och det var tillslut så varmt där att man inte kunde sitta kvar :)


Vi hade med oss våra drakar och alla drog ut på gräsmattan och flög med dom större delen av dagen :) Det var verkligen påskens stora hit *s*

Fick så många underbara bilder på Ina idag :) Hon är ju ett kvicksilver och så svår att få på bild... Hon tittar inte heller gärna mot kameran, men så har hon ännu inte blivit riktigt medveten om att hon kan se sig själv på baksidan av kameran ;-)


Det här är en Snöklocka, visst är den vacker?! Enligt svärmor ska det tydligen vara en rätt sällsynt blomma. Den har spridit sig till vår tomt från naturskyddsområdet ute på udden :) Det är roligt, eftersom det är en fantastiskt vacker blomma med de gula pistillerna och de vita kronbladen med de gröna prickarna på...


Försökte fota lite innovativt oxå ;-) En av mina utmaningar till er har ju varit att se till att ni finns dokumenterade i ert eget liv. Själv finns jag ju på en hel del bilder, så jag tog denna bild istället :)

Påskafton har varit underbar :) MEN tyvärr har mitt huvud krånglat i 2 dygn :-( Igår hade jag sån grym migrän, och ändå var jag duktig och städade ur hela vardagsrummet (Martin hjälpte mig och dammade ur vitrinskåpet). Alla mina scrapsaker är nu flyttade in i sovrummet... Sen dammsög jag hela lägenheten. Skönt, men jag mådde inte så bra. Sov knappt inatt, drygt 4 timmar bara, vaknade hela tiden av huvudvärken. Imorse var migränvärken nästan borta, men egentligen var det nog för tidigt att bege sig iväg hemifrån. Men var tvungen att njuta av årets allra första soliga och varma dag!

När vi kom hem från landet torkade jag av golven, och nu luktar det såååå gott här hemma!!!

GLAD PÅSK, mina vänner!

3 kommentarer:

Elisabeth sa...

Fina bilder i bloggen som vanligt!

Snöklocka är en odlad art som ibland förekommer förvildad i parker och skogar med mullrik jord. Så förmodligen har den spridit sig från er tomt (eller någon annans tomt) ut till naturskyddsområdet ;-)Arten hör ursprungligen hemma i södra och centrala Europa.

webmosterhelene sa...

Å, vad coolt!! Hade ingen aning om det :) Den finns på en annan tomt i massor och sen i naturskyddsområdet (mest i naturskyddsområdet) och nu även på vår tomt :) Hade ingen aning om det du skrev. TACK, Elisabeth!!! Kram

Anonym sa...

Men åh.... Snöklocka!! Jag fick ett silverhalsband (Kalevala) i födelsedagspresent som heter just "Snöklocka". Nu förstår jag varför!