måndag, maj 25, 2009

Blommor och barndomsdofter...

Syrener är vackra blommor, de doftar så himmelskt och får mig att tänka på barndomssomrarna på Torpet med min farmor och farfar. De hade en underbar berså av syrener, det doftade sommar när man var där!


Fascinerande hur färgerna ändras när man ställer sig på ett annat håll... Här är ljuset kallare, även om jag bara flyttat mig några meter och fotar åt motsatt håll...


Och så en liten bonusbild bara för att jag på nåt sätt gillar denna... Färgerna är så härliga på nåt sätt, med det lila mot det gröna...

5 kommentarer:

Enikö sa...

Härliga kort Helene! Syrener... härliga blommor! Mina absolut favoriter! De slår t o m röda rosor och tulpaner.

Christine sa...

Ja syrener är verkligen kopplat till barnsben =)
Jag har också planterat så mina barn får samma nostalgikänsla ;)

Kram!

Marie/Mison sa...

Vi har massor av syrener på vår gård. När de blommar (är ju ng vecka bort här uppe i norr) så sticker det nästan i näsan och man får huvudvärk. Men de är vackra i alla fall!

Ulrika aka LillBlomman sa...

Underbara! Här är luften full av söt doft nu mot kvällningen, älskar denna årstid! Måste ut och fota, övar:)

Carina (62CarinaZ) sa...

Håller med dig....syrener är underbara.Kommer ihåg att min mormor alltis sa att syrenerna kunde ta luften ur mig eftersom jag alltid stt och luktade på dom.Iofs sa hon det om hycinter oxo?!??
Carina