fredag, maj 22, 2009

Sicken kväll det blev....

Puh, NU sover äntligen vår lilla kille. Det har tagit 3 nattningar att få honom att sova ikväll. Helt oväntat och nåt som aldrig hänt förut...

Aston började nysa imorse och sen var det som att sätta på en kran, oj så det rinner ur näsan på honom. Han åt sämre till lunch, men gröt med fruktpuré gick ner till mellanmål + att han ville ha middag då vi åt middag kl 18. Det blev favoriten Spagetti och köttfärssås. Den går i princip ALLTID ned i honom.

Redan vid kl 19 var han trött, försökte natta honom strax före kl 20 då blöjan var bytt, pyjamasen på, tänderna borstade osv... Men icke! Välling ville han INTE ha, han gallskrek i min famn i 30 min. Då gjorde jag nåt jag aldrig gör i vanliga fall, tog ut honom i vardagsrummet. Han ålade runt och var glad mestadels av tiden, men att han var trött såg man ju.

Vid 21 försökte jag samma sak igen med välling och filten, men efter 40 min försök till nattning som endast resulterade i en ledsen pojke och två frustrerade men lugna föräldrar så tog vi ut honom igen.

Vid kl 22 fick Aston gröt med fruktpuré istället, han åt en hel portion! Så hungrig var han ju. Ny blöja och sen tog jag honom direkt in i sovrummet och vips så somnade han vid 22,20.

Misstänker att det är hans övre framtänder som spökar mer än nånsin nu + förkylning. Tror att jag tidigare idag kände ena kanten på ena tanden...

Tyckte så synd om honom, vår lilla solstråle... Han är aldrig så ledsen vid nattning, det brukar typ aldrig vara jobbigt att natta honom.

3 kommentarer:

Linda sa...

Det är så synd om dem när de har det jobbigt med förkylningar och tänder som ska spricka igenom. Hoppas bara inte att det är ytterligare en öroninflammation på gång bara.

Kram!

Camilla sa...

usch. Nu fick vi ännu mer dåligt samvete här- om vi både smittat aston med förkylning o jobbiga nattning.

Jenny sa...

Jag hade kunnat skriva det där häromdagen, för Molly vaknade den dagen med nysningar och rinnsnuva och nattningen den kvällen slutade med att jag sövde henne i vår säng. Helt hopplöst! Men det gick över på 24 timmar, så jag hoppas det blir detsamma för er! Och att tänderna tittar fram snart, snart...