lördag, augusti 08, 2009

Dagens foto #220 - 090808 - varmt varmt varmt!

Vi prickar in några av denna sommarens varmaste dagar under Fredriks sista semestervecka, idag är det riktigt hett uppe vid huset så vi pallrar oss ner till skuggan vid sjön och kan äntligen andas. Aston äter en burk gröt, leker i svalkan och sen sover han gott!

Jag ligger på en filt och tittar upp. Filosoferar om framtiden, snart dags att söka jobb. Vad vill jag bli när jag blir stor?? Vad ska jag söka för jobb? Vad vill jag göra????


Vi har med böcker, bollar, hink och spade ner till sjön. Böckerna är ju favoriter, denna är en spännande bok just nu med alla formerna :-)


Filosoferande sambo


Bara några minuter efter att jag tog denna bild så sov tröttis-killen :-)


Bonusbild för dagen! Utsikten från huset strax före kl 7 på morgonen. Det var ett magiskt silverljus över sjön och jag försökte fånga det magiska. Lyckades väl halvdant iaf... Jag var upp och gjorde välling till Aston, som för övrigt sov 2,5 timme till sen, när jag knäppte två kort på denna vy. Vackert så det förslår!

2 kommentarer:

Linda sa...

Lilla söta Aston. Han är verkligen en av de sötaste små killar :) Ni ser ut att ha haft det så väldigt mysigt och som om ni verkligen njuter av sommaren. Ta hand om dig och din familj, och tack så jättemycket för kommentaren i min blogg :D

Ulrika aka LillBlomman sa...

Åh vad ni har det bra!!! Förstår att tankarna snurrar ibland! Men du njut nu och ta det sedan:) Vilken ljuvlig utsikt förresten, vatten har en sådan lugnande effekt på mig! Dig? Vi får försöka få till en date snart! Just nu vill man bara suga det sista ur sommaren och glömma vardagen! Skönt att Anders är hemma så mkt! Bla, bla vad jag babblar vi hörs på mailen sedan! Kramar!