tisdag, oktober 18, 2016

DAG 194 - huvudvärk.....

Igår bokade jag tid hos läkaren igen. Tror mitt blodtryck gått upp igen, vi tog det på jobbet förra veckan och då var det högre än det varit sen jag började på Itrim. 140/85 känns inte helt ok.... Och sen en vecka tillbaka ungefär så dras jag med nackvärk och huvudvärk på höger sida av huvudet, precis som jag hade före viktresans start. Så det är bäst att göra nåt åt det!

Så prata med en läkare och se vad de säger, kanske börja medicinera samt börja kolla över livet och se vad som kan felas. Känns som om livet rullar på för fort igen, så som det gjorde för 10 år sen då jag höll på att "gå in i väggen". Då hann jag bromsa det i en grisblink genom att börja fokusera på mig, promenera och skära ner på jobb och roliga saker. Nu fokuserar jag på mig, tränar och promenerar... Har inga scrapuppdrag och skapar bara om jag vill och har lust.... Men trots att jag bara jobbar 80% så känns det som om jag jobbar mer emellanåt, eftersom schemat läggs tokigt och jag i perioder går 6 dagar av 7 med spridda lediga dagar. Inget för mig och det stressar mig.... Gör roliga saker på jobbet,håller i utbildningar mm utöver det andra MEN vet att jag blir alldeles för engagerad och kanske måste jag stoppa lite?

Dags för eftertanke i alla fall och göra nåt åt saken, för såhär kan man inte ha det! Huvudvärk och trötthet och att jag känner mig både matt, glömsk och utan lust och ork ibland.... Hua!

1 kommentar:

Jozebelle sa...

Hoppas du får hjälp! Huvudvärk och migrän är hemskt