tisdag, oktober 25, 2016

DAG 201 - vägning igen

Hej där! Idag var det dags för vägning på Itrim igen, eller ja... Jag brukar väga mig på onsdagar, men eftersom jag jobbar mellan kl 10-18 imorgon så hinner jag inte väga mig på morgonen/fm som jag brukar göra. Så jag passade på att väga mig idag, tyvärr blev det inte någon  träning då Charlie och Aston är hemma. Charlie hade feber igår och äter skruttigt idag, Aston har fritidsdag utan lektioner i skolan och ville därmed hellre vara hemma.

Men en vägning fick jag till och ett +1,1 kg på vågen på två veckor! Dock har jag ätit lite mer protein (och unnat mig lite mer de två senaste helgerna), så det är inget konstigt. Vågen ska ju inte ner mer. 

När man gjort en viktresa där man fokuserat så mycket på att gå ner i vikt, att vågen ska visa viktnedgång hela tiden, så blir man lite sned i sina tankar. Men det är fullkomligt normalt att vikten varierar 1-2 kg upp och ner över några veckor. Jag kontrollväger mig hemma 1-2 ggr/v också, så jag ser att den här viktuppgången var dagens form bara. Annars väger jag ca 60,5 kg ungefär. Där jag vill ligga ungefär...

Det jag menar med att man blir lite sned i sina tankar är att det är lätt att man blir besviken då vågen går upp lite. Men det behöver inte betyda att man går upp egentligen, det handlar om vätska, vad jag ätit, hur mycket jag tränat osv. Min största måttstock är kläderna, så länge de sitter bra så spelar vågen mindre roll egentligen. 

Om du står i startgroparna till denna resa jag gjort eller om du kommit en bit på väg, så kommer du säkert också slita med de här tankarna. Fullkomligt normalt, MEN de tankarna får inte ta över. Man måste se till helheten, inte bara vågen....

Kram på dig!

Inga kommentarer: