torsdag, oktober 20, 2016

DAG 196 - höst höst höst

Hösten har slagit till med kraft nu, det är klart mycket kallare och ruggigare än den vackra septembermånaden vi hade. Jag hade toppnotering på tid jag la på träning nu i september, det blir inte alls lika bra i oktober.... Anledningen?! Promenaderna lockar inte alls lika mycket då det regnar, blåser och är kallt. Men det får liksom räknas till lite mer vila för mig, det behövs eftersom min kropp strejkar lite med massor med huvudvärk och sånt....

Planen är att verkligen försöka få till ett extra pass på gymmet per vecka, om jag inte tar mig ut och powerwalkar. Jag tänker att det är väl en bra medelväg.... Träningen håller jag ju i och får jag till ett extra pass i veckan är det ju bra, om jag inte får till promenader. Bara vi håller oss friska i övrigt!

Jag tror man behöver en plan för sin träning, när man tappar lust och sug. Jag märker att lusten till matlagningen dalat lite, men än har jag inte tappat motivationen till att äta bra. Däremot har jag tagit en kesotallrik istället för middag någongång, just för att jag inte orkat laga mat. Bättre det än pizza eller annan färdiglagad mat, tänker jag....

Jag mår inte helt hundra just nu, väldans mycket huvudvärk och symtom på högt blodtryck. Igår mådde jag verkligen dåligt! Då mätte de upp ett blodtryck på 140/90 på jobbet, så det kanske börjar stiga?! Idag sjukskrev jag mig och valde att ta en lugn promenad i den sprakande höstnaturen, tänker att det är bra för själen även om jag är hemma från jobbet. Balans, det är vad det handlar om! 

Inga kommentarer: