lördag, februari 24, 2007

Livet återvänder sakta...

...segt som 17 att känna sig kry igen... Fredrik blev sjuk i onsdagskväll och han har redan kryat på sig hyfsat. Han har förkylning kvar, men han hade feber i 1 dygn mot mina 6... Fast å andra sidan fick ju jag jobba under 5 av mina febriga dagar, så... Inte konstigt att det är segt tillbaka.

Jag har jobbat idag, skoj att träffa barn och föräldrar. Det är inte varje dag jag träffar dom, eftersom det är Sofia som har grupperna på lördagarna. Men skoj att hoppa in och vara med i de grupperna och få leka och busa en massa :) Precis som jag gillar att göra :)

Vet ni, jag längtar efter våren. Visst gillar jag vintern och nu när det är snö är det ok. Men jag längtar efter värme och sol. Och ljuset, det underbara härliga ljuset som inspirerar mig så mycket. Till att skapa och till att fotografera!!

Nä, nu ska jag ta dagens första kopp kaffe och njuta av att jag är ledig imorgon!!

Kram och hej, leverpastej :)

2 kommentarer:

Pihlina sa...

Visst är det dags för solen att visa sig lite mer. Jag saknar också ljuset.
Hoppas du känner dig helfrisk snart igen. Jobbigt att jobba med feber! :-o

Tror förresten jag såg dig på centralen häromdagen, men jag sprang till tåget så jag hann inte haffa dig. :)

~Karin~ sa...

Hej darling!
Skönt att du börjar känna dig kry igen! Här är en till som också längtar efter ljuset...men nu är det iaf ljust när jag åker hem från jobbet på mornarna! Man får glädjas åt det lilla *ler*

Sköt om dig!
kraaaaaaaam /K