torsdag, juli 02, 2009

Kör lite sjukstuga igen...

Man undrar ju när det ska bli ett slut på detta? Aston blir frisk några dagar och sen börjar det om. Nu har han en skrällig hosta, snuva osv.... Men han mår bättre än igår då han även hade feber och faktiskt ögoninflammation oxå. Men det gick över på 1 dygn.... Om det är borta.

Aston sov 13,5 timmar inatt. Ville inte ha välling då han skulle sova (och då trots att bara ätit en liten 5-mån burk + lite fruktpuré till middag). Kl 23 tänkte jag att jag ger honom välling i sömnen, den åt han han 180 ml av. Men efter 5 min hostar han så mkt att han kräks upp endel av den

Kl 5,30 är han hungrig och sveper en flaska som han får behålla. Vaknar för dagen kl 10 och äter då en burk kall färdiggröt.

Under dagen sov han 2,5 tim i sin vagn... Han hostade lite då han precis somnat, nyst och snorat på fm men känns ändå som om det är lite mindre än igår. Ingen feber idag, nästan inget kladd i ögonen.

Peppar peppar, kanske kanske börjar han bli lite lite lite frisk iaf. Hoppas han sover bort sin sjukdom. Att han kan sova i 26-gradig värme som det är i vardagsrummet är förvånande, men han verkar sova gott iaf... Både natt som dag.

MEN nu vill vi att alla sjukdomar ska vara borta! Att behöva vara sjuk i denna värme, kan inte vara skoj! Och vi håller oss inomhus, för han har ingen lust alls att vara ute några längre stunder nu när han är krasslig.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!Jag tittar ofta in på din blogg för att du scrappar helt i min stil.
Jag är mamma till tre snart fyra barn. Vårt barn nr. 3 Blev sjuk vid ett års ålder och sedan var hans sjuk med oftast feber och hosta var 3-5 vecka. Nu 2 år senare har vi fått veta att han har astma. Vi hade några djur och de har fått nya hem och han har fått astma medicin och han har haft magsjuka en gång de senaste 15 veckorna.
Kan Aston vara alergisk?
Något som jag funderat på när jag läst din blogg.
Tänker på er och hoppas att Aston får bli frisk snart.
/mammamaj

Marie/Mison sa...

Tänkte också på det där med astma eftersom han verkar ha lätt att bli förkyld.

webmosterhelene sa...

Tack vad rara ni är! Vi har ju inga former av allergier eller astma i vare sig min eller Fredriks släkt. Så det vore konstigt... Men fortsätter det såhär så ska de få kolla upp honom via bvc