torsdag, maj 19, 2011

LO: Min lilla bebis

Jag är helt inne på en lite mer nedtonad, soft färgskala nu när jag scrappar, shoppar mm... Roligt hur det funkar det där, jag som oftast brukar scrappa i starka, klara färger :-D

Den här LO:n älskar jag! Fotot är ljuvligt såklart, det har Åsa tagit på Charlie. Sen så gillar jag det enkla, strama upplägget som blir lite romantiskt pga färgerna, spetsen och blommorna. Älskar färgerna i de här papprena från My Minds Eyes "Stella & Rose"-serie. Hela serien är underbar!!


Jag har målat bruna tygbokstäver från Prima med gul cracklepaint och när färgen torkat så tonade jag ner den klargula färgen med lite ljusbrun fluid chalk.


En gammal älskad journalingstämpel har fått liv igen ;-) Jag har tonat det stämplade motivet med distress ink och sen använt lite glitterlim på det :-D

Inga kommentarer: