torsdag, juni 07, 2012

Min första art journalingsida :)

Så har jag äntligen fått tummen ur och gjort min första art journalingsida. Fantastiskt förlösande!! Har man inte lust att göra en scrapsida, men vill leka med färger och sånt så är det bara att ta fram sin bok :)

Min första sida fick helt enkelt handla om att VÅGA. För det är det det handlar om för mig, våga tänja på gränserna och använda de kunskaper jag faktiskt har.

Jag har lekt med gesso, akrylfärger, masker, stämplar, punchinella, bubbelplast, toarulle, Faber Castell Pitt Pens och Glimmer glam... Ja, massor av mina teknikprodukter. Hjärtat är utklippt på fri hand ur två sidor ur en stooooor psalmbok jag köpte på loppis för 30 kr.

Strukturer....


...och underbart mycket färg i lager på lager!







Strukturer har jag gjort i bottenlagret med gesso oxå, det lager jag gjorde för att skydda sidan. Innan gesson torkat så drog jag med ett litet verktyg och fick coola effekter som syns sen när man lägger på färg.

5 kommentarer:

Ellison sa...

Så fin den är Helene!! Underbara färger. Ser fram emot att se dig kladda på! Kram

Therese sa...

Vilken ljuvlig sida du gjort! man blir glad av alla fina färger :)

JEN sa...

Mycket snyggt och härligt! Fantastiska färger som gör en glad:-)

Linda sa...

Helene, får jag fråga var du köper Gesso, färg, etc? Jag bor ju också i Stockholm numer och tänkte att du kanske hade några bra tips? Vill börja göra mer art journaling och har hittat en jättebra bok att kludda i, men inget att kludda med.

webmosterhelene sa...

Tack, vad rara ni är!

Linda, jag kan tipsa om Panduro :) De har bra gesso, modeling paste, bra akrylfärger till bra priser osv. Jag handlar det mesta där vad gäller gesso och modeling paste tex, men sen har jag handlat på mig lite akrylfärger, stämplar mm via www.scarletlime.com eller via www.donnadowney.com