torsdag, juni 20, 2013

LO: Oops!

Idag tänkte jag bjuda på en LO där jag utgått från min första utmaning i årets sommartävling hos Scrap-Perra! Observera att jag INTE har något tävlingskit, så därför finns ingen trädekoration med....

Tävlingen går ut på följande:
Detta är en kombinationsutmatning som går ut på att använda alla fyra tekniker/ideer som anges nedan.
- Skapa en soft, mjuk vattenfärgslook med hjälp av färg (akvareller/vattenfärger, akrylfärg, mist osv). Val av färg är upp till dig att välja med det ska påminna om transparent vattenfärg. Även akrylfärg går att späda ut med vatten för att få den mer transparent.
- Använd metall på något sätt (lite eller mycket är upp till dig)
- Använd tyg (inte band eller snöre)
- Använd zickzack/chevron mönster

Allt är tillåtet, layouter, kort, art journaling, mixed media eller alter.
Från tävlingskitet ska du ha med minst ett mönstrat papper samt en trädekoration

Här är min LO, där jag skapat vattenfärgslooken med Distress paint utblandat med vatten. Tyget är en ostduk, klockan är av metall och så har jag letat upp en zickzackstämpel i min privata gömm....










Du är väl med?! Jag är mycket nyfiken på hur just DU tolkar min utmaning!!
Ha det gott!
/Helene - webmosterhelene

Inga kommentarer: