lördag, juli 23, 2016

DAG 108 - semestertider

Att få ihop antal steg är MKT svårare under semestertider, i alla fall om man renoverar hemma samtidigt.... Vardagsstegen blir färre, fast man är helt slut på kvällarna iaf.... Nåväl, idag var första dagen jag inte kom över 8000 steg eller mer på bra länge.

Vi har haft en härlig dag hos Åsa med familj och det blev god lunch serverad där. Gott när man kan äta någon annanstans än hemma och anpassa maten till en själv (nu lagar iofs Åsa och Richard nyttig mat så....). Men det underlättar!

Fick huvudvärk på em idag, dunderont! Kanske är vätskebrist eftersom värmen nu kommit på riktigt till Stockholm, idag var det +27 grader och fin sol kikade fram hela dagen... Eller så svänger blodsockret trots att jag äter Varierat och håller mig till rätt saker att äta?! Men vore konstigt tycker jag.....

På kvällen blev jag sjukt sugen på Pommes pinnes, som vi har hemma efter en picnic tidigare i veckan... Är väl sugen på saltet... Men stod emot suget och tog mig två Resorb istället *hahahahaha* Det kompenserade inte alls smaken av Pommes pinnes, men är bra nyttigare!

Tjingeling, nu blir det sängen och försöka sova bort huvudvärken. Imorgon ska vi tapetsera fondväggen i sovrummet. Allt måleri är klart och sen är det bara fix av fönsterbräda, alla kontakter, nya dörrlister osv kvar. Nya sängen kommer om en månad, så vi har tid på oss att fixa sängbord, sänglampor, taklampa och gardiner! Äntligen!! Ska bli så roligt att pimpa lite!

Inga kommentarer: