tisdag, augusti 23, 2016

DAG 139 - mat!

En stor del av ens tid går verkligen åt till mat.... Om man inte går på diet så äter man ju massor, både måltider och däremellan... Nu tänker jag mycket på mat, god mat, på goda rotsaker och sånt... Planerar, funderar och lagar god mat.... Tänker mycket på att försöka äta upp den mat som görs, lunchlåda är perfekt!

Idag har jag varit ledig, tog en långpromenad på morgonen och fick ihop över 10000 steg redan före kl 9:20... Sen åt jag lunch innan jag tog mig till ett ledarlett pulspass på Itrim... Det blev rester på tonfiskpajen (nu är den slut, ALLT åts upp) Till det chilifräste jag haricot verts och sojabönor och åt även en liten salsa gjord på körsbärstomater, grillad paprika och lite färskost (från Linas matkasse). Eftersom färskosten inte var light, men enligt förpackningen ändå med relativt låg fetthalt tog jag lite mer än en 1/2 knytnäve av den... Gott som komplement.....

Efter lunchen drog jag som sagt till Itrim och där rev jag av ett skitjobbigt och så himla roligt pulspass med två instruktörer och några medlemmar. Shit vad vi svettades och tog i, vi var alldeles möra i kroppen sen.... Jag tyckte det var såååå kul! Och verkligen roligt att se hur mkt bättre styrka och kondition jag fått på några månader. En av de övningar jag gjorde förra ledarledda cirkelpasset heter "rumplöpning" - där ligger man på golvet med axlar och fötter i golvet, men med lyft rumpa och rak i kroppen. Sen ska man springa med benen i 45 s.... För två månader sen gick det knappt, men nu kändes det lättare. Coren är bättre, konditionen bättre även om den behöver förbättras precis som tekniken... MEN den övningen blev liksom måttet på att jag faktiskt förbättrat mig så mkt!!

Inga kommentarer: