tisdag, augusti 30, 2016

DAG 146 - nästan i mål! Eller typ där!!

JAG GJORDE DET!!!! Wow!!!! Idag är jag på målsnöret, min målvikt är satt till 62 kg och idag - en vecka före mitt 5-årsjubileum på Itrim - så har jag nått det målet! Jag har gått ner hela 26 kg, det är så galet mycket!! Först nu ser jag liksom hur mycket jag faktiskt gått ner!

Och jo, jag kommer försöka gå ner ca 2 kg till men från och med ikväll kommer jag att äta middag också. Så från och med nu följer jag menyn Handfast minus.

Varför 2 kg till undrar du säkert, eftersom jag nu är precis på min målvikt. Jo, när jag sen kommer börja äta enligt Handfast - dvs lägga till en knytnäve snabba kolhydrater såsom ris, potatis, pasta, bröd mm - för att uppnå balans i vikten så kommer man initialt sett att gå upp 1-2 kg igen. Så för att ha mitt spann mellan 60-62 kg ungefär så är tanken att jag ska ner lite till....

MEN nu handlar det mer om att minska fettprocenten och inte vikten för mig. Jag vill bli av med lite mer kroppsfett, inte mkt men runt 28-30% tror jag passar bra på mig. Och det är ju typ snart! Målen förändras nu när man är så nära målet och nu handlar det om att hitta en hållbar livsstil - för mig och för familjen. Ett sätt att leva så man fixar det.... Spännande är det i alla fall!!


Den här resan har varit både rolig och slitig, MEN inte så energikrävande som jag trodde. Jag skalade bort annat i mitt liv, som t.ex att scrappa lika mkt som jag gjort tidigare. Har fokuserat på att fotografera och skriva ner minnena, men inte gjort så mkt fysiska alster. Jag har fokuserat på MIG, jag har valt att sticka ut och gå eller åka till gymmet direkt då Fredrik kommit hem från jobbet. Egoistiskt, MEN nödvändigt!

Nu kan jag titta i backspegeln och inse att det har krävts massor med jävlar anamma, envishet och karaktär för att vara så strikt som jag varit. Inga stora utsvävningar på nästan 5 månader. Det jag satt upp som mål för sommaren, sen jag började äta var att få dricka TVÅ latte på lättmjölk vilket jag också unnade mig! Jag har ätit två middagar istället för luncher, men då ätit Itrimmat istället... Vid en av middagarna åt jag även lite lite efterrätt, precis som jag tänkte mig - dvs inget fuskande eller ta om...

Jag gjorde bara som jag bestämde mig för! Jag har ätit en näve popcorn då jag och barnen var på bio, också planerat och så jäkla gott!! Jag har tagit en knytnäve Pommes pinnes, det är väl det enda jag verkligen slarvat med och ätit på ingivelse för att jag inte kunde låta bli. Då den där djävulen på axeln tog över och jag åt.... MEN jag åt den där jäkla näven Pommes pinnes, njöt av den salta goda smaken och sen fortsatte jag med mitt nya liv igen.... Våga vägra vara dum mot mig själv! Det var då och livet fortsätter!!

Såhär har min resa gått med andra ord, jag har 1 år och 7 månader kvar på mitt "kontrakt" med Itrim och kommer absolut att fortsätta!! De hjälper mig att hitta balansen från nu... För jag ska ALDRIG tillbaka igen! Äntligen känner jag igen mig själv då jag tittar mig i spegeln!


Inga kommentarer: