onsdag, november 16, 2016

DAG 223 - Livsmedelsverket

Det är en lite dålig bild för er att läsa nedan, men jag har gjort en uträkning via Livsmedelsverket för att se hur mkt kalorier jag får i mig under en dag. Eftersom jag fortfarande inte äter så mkt snabba kolhydrater såsom ris, potatis och pasta (äter numer någon knäckemacka med en skiva ost på ibland) så verkar jag ligga i underkant. Nu säger denna uträkning att jag äter ca 1400 kcal per dag, men det verkar vara lite lågt. Tyckte jag tog i när jag la in maten och det jag lagt in är det jag ätit under dagen.... Men om vi tänker att jag var lite snål då jag la in det har jag svårt att jag missat ca 1000 kcal iaf, så jag ligger nog i underkant. Vilket för mig inte gör alltför mycket, äter jag ca 1900-2000 kcal per dag så har jag marginal att unna mig lite då och då....

Inga kommentarer: