fredag, september 02, 2005

Äntligen en blog!


Äntligen! Efter velande fram och tillbaka har jag nu beslutat mig för en blog. Tanken är att jag ska dela med mig av vardagliga ting, tankar, funderingar, foton och annat skoj. Ibland blir det ofta, ibland blir det sällan. Det beror helt och hållet på vad tiden räcker till! Men kul är det!

Idag är det en jobbig dag. Har haft huvudvärk i flera dagar, men just idag är det värre än värst. Migrän - jag gillar inte ens ordet :-( Tack för att jag har ett någorlunda flexibelt jobb, så jag idag har kunnat arbeta hemifrån! Planera lite, vila lite, svara i telefon, kolla mailen, vila lite osv...

Och sen är jag så tacksam för mina barn! Martin hade håltimme idag då hans gympa var inställd. Han kom hem och gick till apoteket och inhandlade värktabletter åt mig. Robin gjorde sen lunch till mig, en rostmacka med stekt ägg på och ett glas mjölk till. Vad gjorde man utan sina älskade barn?!

Ja, sen måste jag bara tillägga.... Jag formligen älskar min nya kamera!!! Ja, för er som inte vet är det en digital systemkamera, en Canon EOS 350D! Har haft den drygt 1,5 månad nu! Den tar såååå underbara bilder och jag är sååå glad att jag äntligen tog tag i saken och köpte den! Det påminner mig om att jag måste ta och uppdatera min fotosida oxå *rodnar* Jaja, det får bli ett projekt när huvudvärken är borta!

11 kommentarer:

Mindi sa...

Vad roligt att kunna följa dina dagar. :) Så-å trist med huvudvärken... jag hade det i går men i dag mår jag bättre.

Kramis Mindi

webmosterhelene sa...

Tack, gumman! Vad roligt att du var först att skriva :) mmmm, denna huvudvärk är så trist!

Anonym sa...

Hej Helene !! Ååå VAd skoj att du också skaffat dig en blogg , ja då är det väl dags för mig snart med, om alla på Mysbebbar ska ha en måste väl jag också.. Nä skämt och sido jag har också funderat länge på att skaffa en ,så vi får väl se inom snart framtid.. Ha det så gott nu och vila huvudet, jag har också gått och fått ont i mitt, men det vill inte släppa idag verkar det som.. Och Trissa ska hämtas hem, hmmm får se om det blir någon vila här på eftermiddagen..

Nåja Kramis från lilla mig // Camilla

Anonym sa...

Jättein sida Helene!!

Vi sitter ju i samma sits med den där jädrans huvudvärken, lider med dig !!

Kram Tina

Mindi sa...

Visst får du det... jag har gjort en som är särskilt till blogen. Men jag har inte lagt in den ännu.... ska försöka göra det nu annars skickar jag den på mailen. ;)

Kramis

Anonym sa...

Usch det är verkligen inget skoj med migrän hoppas det går över snart. Skojigt med blogg, jag har precis skaffat en jag med ;-). Kram på dig

Anonym sa...

Hej Helene!
Kul att du har en blog. Hoppas att huvudvärken går över nu när det är helg och allt.
Scrappa lugnt!
Kram
Linda

Anonym sa...

Hej vännen!!
Stackare dej som har migrän, inte kul! Hoppas att den snart går över så du kan få njuta lite i den vackra solen!

Kram yes

Anonym sa...

Åhh så det är blogg man ska ha nu då?! Det få nog vara för min del. Fast vem vet, en dag så har jag kanske en själv ;O)

Anonym sa...

hej hej, jaså en blogg... va kul... men det kan vara jobbigt att skriva varje dag... eller.. =)

Anonym sa...

Gomorron darling!!!
Skoj att du äntligen skaffat dig en blog *ler*!! Jag är ju som bekant en gnutta värdo på att uppdatera min...eller mina som det är egentligen..jobbar på det!
Hoppas simmet går fint idag! Jag sitter o äter lite frukost...ska strax fixa hår o make..bråttom bråttom!

Hälsa Robin att han ska krya på sig!
puss å kram /K