lördag, april 08, 2006

Påsklovsutmaning!!

Nu är det äntligen lördag, jag vaknade för 1,5 timme sen och insåg att jag är ledig i 2 dagar :) Våren har äntligen kommit till Stockholm, och jag funderar på att gå ut och fotografera lite idag :)

Sen är det påsklov nu, så även om jag kommer jobba måndag och tisdag nästa vecka så kommer här 10 påsklovsutmaningar som jag skickat ut på min scrapmailinglista.

En utmaning för varje dag på påsklovet om ni vill :) Och vill ni inte eller hinner inte göra dom så är det mest tänkt som inspiration och utmaning, tänkte bara det kan vara skoj att få lite tips, råd och utmaningar :) Men det är såklart roligt om något av detta inspirerar er :)

Här kommer dom:
  1. Gör en LO med en färg du "aldrig" använder annars (för att inte bara scrappa din favoritfärg)
  2. Använd 3 mönstrade papper från olika tillverkare, använd stjärnor + handsytt på din LO
  3. Gör en LO med enbart ETT ord i rubriken och utan annan text (ordet ska säga "allt" du vill säga om fotot). Ok att ha med datum och plats
  4. Gör tvärtom med fotona! Dvs scrappar du alltid med ETT foto per LO, så ska du använda så många foton som möjligt på din LO. Använder du ofta många foton, så använd bara ett.

  5. Välj ett foto och skriv en ordenligt genomtänkt och känslosam text (ingen beskrivande text om fotot, utan fokusera på känslor)
  6. Gör en LO som påminner oss om att våren är på väg (det kan handla om färger - t.ex. påskfärgerna lila och gult - eller scrappa ett foto om våren, om hur lång tid det tog innan våren kom i år osv)
  7. Gör minst en LO till din BoM (=Boken om Mig) och välj något av följande ämnen:

  8. - Jag tror på....
    - Mina namn....
    - 5 sinnen (syn, hörsel, känsel, smak, lukt)
    - I mina fotspår...
    - Använd ett foto där du är osminkad och dig själv och berätta om "Vem är jag egentligen?"
  9. Gör en sommar-LO med minst en blomma på (glöm inte stjälken, en sån ska vara med på LO:n)
  10. Gör en LO med mycket maskinsytt på (och har du ingen symaskin går det bra med handsytt) och din LO ska ha foton som inte är på barn
  11. Gör en LO med minst 7 olika band på

Vad tror ni? Kan listan inspirera?? Jag hoppas att ni hakar på :)

12 kommentarer:

Anonym sa...

Vilka roliga utmaningar! Jag är sugen på att göra dem alla fast jag lär ju inte hinna det på en vecka ;-) Sparas!

webmosterhelene sa...

Jaaa, vad roligt, Fiffi :) Man behöver ju inte göra alla :) Inte ens en, men det kanske är lite skoj att inspireras :)
Kram!

Anonym sa...

Men så kul! Jag har noll foton hemma men blir klart inspirerad!

kattis sa...

vilka utmaningar, funderar på att göra nån , vad är de för mailinglista du pratar om

AnnaG sa...

Jätteroliga utmaningar jag ska definitivt se om jag inte kan göra iaf några av dem.

Zarah sa...

Vilken bra idé, och vinka roliga utmaningar! Ska försöka få nåt gjort innan vi åker...! :)

Anonym sa...

Wow vilka utmanigar! Får se om jag vågar mig på någon... Kan ju passa på med bara ett barn härhemma, otroligt lugnt är det i alla fall. Annars är jag ju van med fyra (för att inte tala om alla kompisar som kommer till...)

Anonym sa...

Åh vad mycket roliga utmaningar Helene!! Jag ska faktiskt göra åtminstone ett par av dem! Tack för att du inspirerar!!

Trevlig fortsättning på helgen!
kram!

webmosterhelene sa...

Vad roligt att ni är så många som gillar utmaningarna :) Det ska bli så skoj att se vad ni hittar på, jag riktigt längtar efter att få se ert skapande!

Kram på er!!

Anonym sa...

Kanonbra utmaningar, dem ska jag absolut göra! Tack Helene!!

Anonym sa...

Dessa ska var skoj har redan gjort 2 av dem i går. Tackar för härlig inspiration.

Kramis Anna-Lena /Hönan

Anonym sa...

En utmaning antagen, resultatet ligger i bloggen! Nu ska jag kolla efter nästa jag ska göra.... Tack Helene! otroligt kul och inspirerande.