fredag, maj 29, 2009

Det känns bra att ge bort saker....

I ren Åsa/badanka-anda så tycker jag om att ge bort det jag inte använder längre... I många år har jag gett bort mina kläder jag inte längre använder till mina systrar och min mamma... Barnens urvuxna kläder eller leksaker de inte leker med längre har getts bort till kompisars eller släkts barn osv.

Då vi tidigare i vår fick en resesäng av våra grannar så tackade vi och tog tacksamt emot den! För några dagar sedan fick vi ytterligare en resesäng + en matstol av Fredriks söta vänner i Norge.

Vips kunde jag återgälda all Åsas värme och glädje till att dela med sig genom att de fick den första resesängen vi fick :-)

Tror absolut på att man kan göra mer för vår värld, ge bort saker och kläder man inte använder längre... Köpa billiga barnleksaker på Myrorna istället för att köpa nytt hela tiden osv.

Jag älskar att köpa nytt, det ska jag inte "ljuga" om. Men kan jag köpa samma sak begagnat i bra skick så gör jag hellre det :-D

Nu lägger jag och Åsa undan barnkläder till Bubblan, min systers kommande bebis. Det blir så bra, eftersom hon är ensamstående :-D Mammakläder har hon redan fått av oss ;-)

2 kommentarer:

Ellinor sa...

I min familj har vi också alltid gett bort sånt vi inte använder/behöver längre, barnkläder, vuxenkläder, böcker, tidningar. Numera skänker jag till myrorna (ingen som kan ha mina kläder längre, jag är minst ;)

Karin sa...

Fråga din syrra om hon skulle vilja köpa min vagn, det är en emmaljunga, city cros, med fristående liggdel å sittdel, ljusblå/mörkblå. köpt 06, använd till ett barn. den kostade lite över 7000kr att köpa, hon kan få köpa den för 3000.

Jag bor i stockholm å känner Åsa.

Hör av dig om du/hon är intreserad!