torsdag, maj 07, 2009

Öroninflammation

Det var som jag misstänkte, Aston har fått öroninflammation. Bara sådär... Han har inte varit nämnvärt förkyld, bara litegrann.... Men att febern steg så snabbt och blev så pass hög (tog inte tempen, men kände på honom att han "kokade") inatt fick mig att misstänka just öroninflammation.

Så nu får han äta penicillin i 5 dagar. Hoppas han blir bättre snart, så han vill äta och dricka ordentligt. Men vätskeersättningen gillar han iaf, så det ger jag lite extra :-)

6 kommentarer:

Cassandra sa...

Vad "skönt" missförstå mig rätt.
Det är skönt att få ett svar på "sjukdomen" så man vet hur man ska behandla det! Hoppas pencilinen ger värkan fort nu så ni alla 3 får sova!

AnnaB sa...

Å vad bra att ni gick till doktorn. Jag minns Linus första öroninflammation. Då var han 7-8 månader och det tog en vecka innan vi gick till doktorn, för även om nätterna var urjobbiga så var han ju helt ok på dagarna... Stackarn... Antibiotikan brukar ju hjälpa väldigt snabbt, så jag håller tummarna för att han är frisk snart, lillkillen!

Jenny sa...

Krya på dig-kramar skickas till lilla Aston från oss! Hoppas han återhämtar sig fort, och gud vad duktig du var som gick till doktorn så pass fort. Ska lägga i minnesbanken och lära mig av dig :)

Malin sa...

Men ååååh, vilka jobbiga dagar ni har haft sedan jag läste här sist. Husdjur är ju familjemedlemmar och saknaden blir enorm. Åh, mitt hjärta brister.

Stackars lille Aston som har öroninflammation! Tur att han har en så bra och klok mamma som redan har ordnat med penicillin, så att husfriden kan infinna sig igen och ni kan få sova allihopa. Att inte få sova tär på tålamodet hos vem som helst.

Mimmi sa...

Stackars lilla Aston. Men skönt att ni gick till doktorn så snabbt. Hoppas penicillinet verkar snabbt nu!

Linda sa...

Även här har vi bebis med just öroninflammation + penicillin i fem dagar. Hoppas våra grabbar snart blir friska igen!

kram!